Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(15)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(29)
Autor
Banaszak Marian (1926-1997)
(2)
Dycht Marzena (1976- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Gańko Karolina Wanda (1990- )
(2)
Lubryczyński Łukasz (1987- )
(2)
Starnawski Witold
(2)
Balicki Janusz (1947- )
(1)
Banaszek Magdalena
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bartnicki Roman (1943- )
(1)
Bobrowska Barbara
(1)
Bołoz Wojciech (1945- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Bąk Tadeusz Władysław
(1)
Cebul Krzysztof (1979- )
(1)
Czacka Elżbieta (1876-1961)
(1)
Czacka Elżbieta Pisma
(1)
Czartoszewski Jacek Wojciech
(1)
Czuryk Małgorzata
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Franczak Kazimierz (1961- )
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gliński Waldemar
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Grott Edward (1951- )
(1)
Kaczorowski Jerzy
(1)
Karska Elżbieta
(1)
Kawecki Witold (1960- )
(1)
Kałdon Barbara Małgorzata
(1)
Koredczuk Józef (1956- )
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krasowska Anna
(1)
Krukowski Józef (1936- )
(1)
Maciejczak Marek (1952- )
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Nam Charles B
(1)
Poniatowski Michał
(1)
Ryś Maria (1955- )
(1)
Skowroński Bartłomiej
(1)
Sobczyk Paweł
(1)
Stanisz Piotr (1966- )
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Słoń-Nowaczek Małgorzata
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Tomasik Piotr (1961- )
(1)
Warchałowski Krzysztof (1964- )
(1)
Winek Teresa
(1)
Wiśniewska Joanna (zakonnica)
(1)
Wiśniewska Monika Anna (1974- )
(1)
Wolter Edyta
(1)
Wysocki Wiesław Jan
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Zieliński Tadeusz J. (1966- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Antropologia filozoficzna
(2)
Dorożkarze
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Etyka
(2)
Język migowy
(2)
Młodzież
(2)
Niewidomi
(2)
Personalizm
(2)
Pojazdy konne
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Polityka społeczna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia
(2)
Transport konny
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliologia
(1)
Bioetyka
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(1)
Dydaktyka
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko a przemoc
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka ekologiczna
(1)
Eutanazja
(1)
Głusi
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kabaret Dudek (Warszawa)
(1)
Kabaret Piwnica pod Baranami (Kraków)
(1)
Kabaret Potem
(1)
Kabaret polski
(1)
Katecheza
(1)
Komizm
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Komunizm
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kościół wczesnochrześcijański
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Logopedia
(1)
Momus (1908-1911)
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Narracja
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Noworodek
(1)
Okno życia
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PRL
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisarze polscy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo
(1)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia uczenia się
(1)
Qui Pro Quo (Warszawa)
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
Słuch
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria poznania
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Twórczość
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczucia
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie socjalistyczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zabójcy
(1)
Zielony Balonik (Kraków)
(1)
Świadomość
(1)
Temat: dzieło
Kabaret Starszych Panów
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
PRL
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Bibliografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Transport i logistyka
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Przemiany Ludnościowe : fakty, interpretacje, oceny = Population Changes : facts, interpretations, assessments ; [t. 1])
Na okł. i grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł. z ang. Spis treści i wprow. także ang.
Niniejsza publikacja jest drugim wydaniem pierwszego tomu pracy w serii Przemiany ludnościowe. Fakty - Interpretacje - Oceny. Pierwsze wydanie zostało opublikowane w roku 2003. Zarówno pierwsze, jak i drugie wydanie, pomyślane są jako pomoc dla studentów nauk społecznych. W wydaniu drugim zachowano układ i strukturę pracy jak w wydaniu pierwszym. Główne zmiany polegają na:1. uaktualnieniu przekazanych w podręczniku treści, co oznaczało zrezygnowanie z partii tekstu pracy uznanych za mniej aktualne i usunięcie części treści zamieszczonych w ramkach,2. uzupełnieniu zawartości tablic, wykresów i map w całym podręczniku (szerzej, danych liczbowych) do lat 2005-2006 i związanych z tym interpretacji,3. wprowadzeniu uzupełnień do zagadnień teoretycznych w wybranych rozdziałach,4. uzupełnieniu wszystkich tablic statystycznych zamieszczonych w aneksie nr 2 (zawierają dane o zjawiskach i procesach demograficznych w Polsce do roku 2005).Praca składa się z dwóch części zatytułowanych Mechanizmy przemian ludnościowych i Globalna polityka ludnościowa (łącznie liczy siedem rozdziałów). Pierwsze cztery rozdziały: Uwarunkowania procesów demograficznych, Płodność, Umieralność i Migracje, omawiające podstawowe procesy demograficzne oraz mechanizmy leżące u podstaw przemian ludnościowych, są tłumaczoną, ale znacznie zmodyfikowaną i uaktualnioną częścią pracy Understanding Population Change0F prof. Charlesa B. Nama z Uniwersytetu Stanowego na Florydzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Drugie wydanie 1 tomu, czterotomowej historii Kościoła, napisanej przez nieżyjącego już ks. prof. Mariana Banaszaka. Tom ten obejmuje starożytność Kościoła od 30 do 692 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: Histoire de l`Église catholique : Moyen Âge.
Bibliogr. s. 341-342. Indeks.
Druga cześć dzieła ks. prof. Banaszaka. W tomie drugim omówiony został okres średniowiecza i działalności Kościoła katolickiego w tym czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. [363]-392. Indeksy.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Trzydziestolecie pedagogiki pracy obchodzone w 2002 roku dla wielu badaczy pedagogiki pracy stało się inspiracją do poszukiwania nowych pól badawczych, ich badania oraz deskrypcji w upowszechnianych publikacjach. W ich gronie znalazła się również Autorka niniejszej publikacji, której cząstkowe opracowania prezentowane na konferencjach oraz tematyka wykładów akademickich legły u podstaw dążenia do całościowego spojrzenia na podejmowane rozważania i potrzebę ich prezentacji w autorskiej holistycznej monografii. Owa próba to dyskursy naukowe, które wyznaczyły wcześniejsze autorskie opracowania książkowe takie jak: Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej (2008), Metody badania pracy (2009), autorskie rozdziały Edukacja pro-zawodowa i Edukacja zawodowa, Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego zamieszczone we współautorskiej - razem z S. M. Kwiatkowskim oraz A. Bogajem - książce Pedagogika pracy (2007) oraz w podręczniku akademickim Edukacja a rynek pracy (2006). Dopełnienie owego dyskursu naukowego stanowiły również redakcje naukowe prac Wartości w pedagogice pracy (2008) oraz Jubileuszu 95 lat życia Tadeusza W. Nowackiego (2008) - dedykowane twórcy pedagogiki pracy - Tadeuszowi W. Nowackiemu w roku Jego wspaniałego Jubileuszu oraz liczne artykuły przygotowywane na konferencje naukowe.Powyższe publikacje wpisują się nie tylko w dynamiczny rozwój pedagogiki pracy, jak również dyskursy naukowe Autorki w poszukiwaniu 1) nowych tematów, takich jak " Wartości w pedagogice pracy"; 2) dotychczas zaniedbanych, a podjętych w "Metodach badania pracy" czy 3) poszerzających dotychczasowe obszary, czego wyrazem są rozdziały "Edukacja prozawodowa" i "Edukacja zawodowa" książki Pedagogika pracy (2007), której tytuł jest tożsamy jak nazwa interesującej Autorkę subdyscypliny, dotychczas skoncentrowanej na procesach kształcenia, opisanych w Podstawach pedagogiki pracy autorstwa Z. Wiatrowskiego.
CZĘŚĆ PIERWSZA. Podstawowe pojęcia pedagogiki pracy ważnymi kategoriami dla edukacji i pracy * 1. Wielowymiarowość pracy * 1.1. Źródła pracy * 1.2. Praca jako kategoria poznawcza (naukowa) * 1.3. Interdyscyplinarny charakter pracy – wybrane problemy * 1.4. Praca w kategoriach wartości * 1.5. Praca zawodowa * 1.6. Praca jako kategoria rynkowa * 1.7. Bezrobocie problemem współczesnej pracy zawodowej * 2. Wielowymiarowość zawodu * 2.1. Geneza zawodu * 2.2. Zawód w ujęciu poznawczym * 2.3. Interdyscyplinarne rozumienie zawodu – wybrane problemy * 2.4. Zawód w ujęciu systemowym * 2.5. Zawód ważnym instrumentem porady zawodowej * 3. Kwalifikacje jako ważna kategoria opisująca zawód i proces pracy * 3.1. System edukacji * 3.2. Obszary edukacyjnego przygotowania człowieka do pracy zawodowej * 3.3. Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do pracy * 4. Edukacja zawodowa jako proces kształtowania kwalifikacji zawodowych * 4.1. Treści kształcenia w edukacji zawodowej * 4.2. Model czynnościowy treści kształcenia a struktury dokumentów edukacyjnych * 4.3. Infrastruktura szkół a potrzeby edukacyjne wyznaczone obszarami pedagogiki pracy * 4.4. Nauczyciel a potrzeby edukacyjne wyznaczone obszarami pedagogiki pracy * 4.5. Edukacja zawodowa wobec priorytetów Unii Europejskiej * Część trzecia. Edukacja i praca ważnymi obszarami badawczymi współczesnej pedagogiki pracy * 1. Edukacja i praca w nurcie naukoznawczym * 1.1. Wiedza w nurcie naukoznawczym * 1.2. Rodowód wiedzy i jej rodzaje * 1.3. Struktury wiedzy i jej systemy * 1.4. Edukacyjny wymiar procesów poznawczych (epistemologicznych) * 2. Metodologia nauk - rozumienie, struktura i zakres * 3. Edukacja i praca a struktury badawcze pedagogiki pracy * 4. Wybrane typologie metod badawczych przydatne w badaniach edukacji i pracy * 4.1. Typologie metod badawczych upowszechniane w pedagogice społecznej * 4.2. Typologie metod badawczych wg Z. Wiatrowskiego * 4.3. Typologia metod badawczych wg M. Łobockiego * 4.4. Typologia metod badawczych wg S. Juszczyka * 4.5. Typologia metod badawczych wg T. Nowackiego * 5. Charakterystyka wybranych metod badawczych przydatnych w badaniach edukacji i pracy * 5.1. Obserwacja * 5.2. Wywiad w zbieraniu opinii * 5.3. Ankieta w zbieraniu opinii * 5.4. Badanie wytworów pracy i dokumentów * 5.5. Testy pedagogiczne * 5.6. Eksperyment * 5.7. Testy psychologiczne * 5.8. Monografia pedagogiczna * 5.9. Metoda indywidualnych przypadków (kazuistyczna, studium przypadku) * 5.10. Metoda autobiograficzna * 5.11. Modelowanie * 5.12. Metoda symulacji komputerowej * 6. Edukacja przygotowująca człowieka do zatrudnienia jako proces badawczy * 7. Praca jako proces badawczy * 7.1. Rodowód badania pracy i jego współczesne konsekwencje * 7.2. Metody badawcze teorii naukowej organizacji pracy przydatne w procesach badania pracy * 7.3. Współczesne metody badania pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 40,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wkład chrześcijaństwa w kulturę polską ; 1)
Materiały z konferencji nauk., która odbyła się 14 i 15 listopada 2006 r. Na książce wyłącznie błędny .
Bibliogr. przy niektórych ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54959 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52094 (1 egz.)
Kaucja: 24,36 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bolesław Prus, autor wielotomowych powieści realistycznych: Lalki, Emancypantek czy Faraona, był mistrzem krótkiej formy narracyjnej. Barbara Bobrowska odkrywa przed nami Prusa jako niezrównanego nowelistę, autora błyskotliwych felietonów, a także obrazków i reportaży. Książka proponuje nowe spojrzenia na pisarza, o którym - jak zwykliśmy uważać - napisano wszystko. Skupia się w dużej mierze na rzadziej interpretowanych utworach Prusa, pochodzących z wczesnego lub późnego okresu twórczości, które umknęły historykom literatury. Wbrew przyczajeniom ukazuje pozytywistę otwartego na transcendencję i metafizykę, z jednej strony wnikliwego obserwatora i kronikarza, z drugiej - wszechstronnego prozaika, którego pióro z jednakową wprawą porusza się zarówno po terenie realistycznej prozy, jak i baśni, legendy czy alegorii, a warsztat nie wyklucza tak odległych figur jak reporterski opis i poetycka metafora. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47958 (1 egz.)
Kaucja: 29,09 zł
Książka
W koszyku
Część I. Uzależnienia - wolność utracona * Emocjonalno-motywacyjne mechanizmy uzależnień * Rodzinne uwarunkowania uzależnień * Społeczne uwarunkowania uzależnień * Etyczne aspekty uzależnień * Relacja: "terapeuta - narkoman" * W kierunku życia - nowe formy pracy z uzależnionymi * Część II. Eutanazja - wyzwanie cywilizacji * Etyka chrześcijańska wobec problemów końca życia * Godnośc człowieka umierającego - potrzeby duchowe * Eutanazja a autonomia pacjenta. Granice ochrony prawnej * Etyczne aspekty eutanazji * Wobec wyboru: opieka paliatywna czy eutanazja? * Prawa człowieka umierającego jako gwarancja godnej śmierci * Lekarz przy łożu umierającego * Duszpasterz przy łożu umierającego * Część III. Niektóre sytuacje graniczne * Między chorobą a niepełnosprawnością * Zjawisko blackout - granica życia i śmierci * Postawy wobec życia i śmierci a problem samobójstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2977, 2976 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49757 (1 egz.)
Kaucja: 17,76 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polska Kultura Religijna XX Wieku, Źródła ; 4)
(Pisma / Elżbieta Czacka ; t. 3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51972 (1 egz.)
Kaucja: 24,48 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-231.
Książka jest adresowana do osób studiujących psychologię i pedagogikę oraz dla praktyków na co dzień zajmujących się dziećmi z zespołem ADHD. Wyniki analiz zawartych w publikacji są niezwykle cenne dla specjalistów zajmujących się poradnictwem rodzinnym i wychowawczym.
Rozdział I * Pojęcie i diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.1.Pojęcie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.2.Objawy podstawowe ADHD * 1.1.3.Objawy współwystepujące z ADHD * 1.1.4.Zespół ADHD w aspekcie rozwojowym * 1.1.5.Epidemiologia zespołu ADHD * a)Przegląd badań w zakresie występowania ADHD w różnych krajach * b)Zespół ADHD w populacji dzieci polskich * 1.1.6.Wiek a zespół ADHD * 1.1.7.Płeć a Zespół ADHD * 1.2.Diagnozowanie nadpobudliwości psychoruchowej * 1.2.1.Uwagi wstępne * 1.2.2.Wybrane metody diagnozy ADHD * 1.2.3.Postaci zespołu ADHD wg DSM-IV * 1.3.Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3.1.Uwarunkowania organiczne * 1.3.2.Czynniki genetyczne * 1.3.3.Przyczyny środowiskowo-wychowawcze * 1.4.Zespół ADHD jako problem pedagogiczny * 1.4.1.Status socjometryczny * 1.4.2.Sytuacja szkolna uczniów z ADHD * 1.5.Pomoc terapeutyczna osobom z ADHD * Rozdział II * Nieprzystosowanie społeczne * 2.1.Socjalizacja i zaburzenia socjalizacji * 2.1.1.Pojęcie socjalizacji * 2.1.2.Teorie socjalizacji * 2.1.3.Zaburzenia zachowania * 2.2.Pojęcie nieprzystosowania społecznego * 2.3.Nieprzystosowanie społeczne a pojęcia pokrewne * 2.4.Objawy nieprzystosowania społecznego * 2.5.Agresywność jako podstawowy przejaw nieprzystosowania społecznego * 2.5.1.Pojęcie, rodzaje i teorie agresji * 2.5.2.Zachowania agresywne osób nieprzystosowanych społecznie * 2.6.Przyczyny nieprzystosowania społecznego * 2.6.1.Czynniki biologiczne * 2.6.2.Czynniki środowiskowe * a)Czynniki rodzinne * b)Czynniki szkolne * c)Grupy rówieśnicze * d)Massmedia * 2.7.Kryminogenna rola zespołu ADHD * Rozdział III * Metodologia badań własnych * 3.1.Problemy badawcze i hipotezy robocze * 3.2.Metody i narzędzia badawcze * 3.2.1.Skala Obserwacyjna Zespołu ADHD wg kryteriów diagnostycznych DSM-IV * 3.2.2.Test Uwagi Couve??go * 3.2.3.Test Dobierania Figur Podobnych * (Matching Familiar Figures - MFF) J. Kagana * 3.2.4.Krótka Skala Inteligencji (KSI) * 3.2.5.Skala Nieprzystosowania Społecznego (SNS) L. Pytki * 3.2.6.Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee * 3.2.7.Dyferencjał semantyczny * 3.2.8.Plebiscyt życzliwości i niechęci * 3.2.9.Kwestionariusz wywiadu * 3.2.10.Analiza dokumentacji * 3.3.Organizacja badań * 3.4.Procedura kompletowania i charakterystyka badanych grup * 3.5.Metody analizy statystycznej wyników * Rozdział IV * Występowanie nadpobudliwości psychoruchowej w świetle trzech * narzędzi badawczych * 4.1.Nasilenie nadpobudliwości psychoruchowej w badanej populacji mierzone Skalą Obserwacyjną ADHD * 4.2.Nasilenie zespołu ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w Teście Uwagi Couve??go * 4.3.Nasilenie ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w teście MFF Kagana * 4.4.Występowanie zespołu ADHD w świetle trzech wybranych technik * diagnostycznych * 4.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Rozdział V * Nasilenie i postaci ADHD a nieprzystosowanie społeczne * 5.1.Nieprzystosowanie społeczne badanych grup mierzone SNS L. Pytki * 5.2.Nasilenie i postaci ADHD a poziom agresywności * 5.3.Nasilenie i postaci ADHD a wyniki badań dyferencjałem semantycznym * 5.4.Nasilenie i postaci ADHD a pozycja w klasie * 5.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Podsumowanie i wnioski * Bibliografia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17152 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49715 (1 egz.)
Kaucja: 17,76 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 496-522.
Streszczenie angielskie, francuskie i niemieckie.
W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie , jakie warunki decydują o pomyślnym przebiegu readaptacji społecznej skazanych, odwołano się do teorii pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dotyczących mechanizmów ludzkiego zachowania. Efektem tego zintegrowania jest opracowanie modelu relacyjnej readaptacji społecznej.
CZĘŚĆ I READAPTACJA SPOŁECZNA SKAZANYCH – ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE 19 * ROZDZIAŁ I Od socjalizacji do readaptacji – konceptualizacja i mechanizmy działania 19 * 1. Wprowadzenie 19 * 2. Socjalizacja – resocjalizacja 19 * 3. Adaptacja – readaptacja społeczna 31 * 3.1. Zasoby wspierające proces readaptacji społecznej 46 * 4. Podsumowanie 57 * ROZDZIAŁ II Pomoc penitencjarna i postpenitencjarna. Formy przygotowania skazanych do readaptacji społecznej 60 * 1. Wprowadzenie 60 * 2. Penitencjarne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności a proces readaptacji społecznej 61 * 3. Rozwiązania systemowe wzmacniające proces readaptacji społecznej 70 * 3.1. Pomoc penitencjarna i postpenitencjarna 70 * 3.1.1. Przygotowanie więźniów do życia w środowisku otwartym w trakcie wykonywania kary pozbawienia wolności 77 * 3.1.2. Przygotowywanie więźniów do życia na wolności bezpośrednio przed zakończeniem kary więzienia 92 * 3.1.3. Pomoc skazanym w warunkach wolnościowych 98 * 3.1.4. Fundusz Pomocy Postpenitencjarnej 108 * 3.1.5. Opieka duszpasterska nad osobami pozbawionymi wolności 114 * 4. Wybrane instytucje pozarządowe pomagające skazanym 117 * 4.1. Działalność Stowarzyszenia Penitencjarnego „Patronat” 118 * 4.2. Działalność Fundacji „Sławek” 124 * 4.3. Stowarzyszenie Kofoeda w Siedlcach 128 * 4.4. Stowarzyszenie Ewangelicznej Pomocy „Bractwo Więzienne” 129 * 5. Podsumowanie 130 * CZĘŚĆ II INSPIRACJE TEORETYCZNE BADAŁ W ZAKRESIE READAPTACJI SPOŁECZNEJ SKAZANYCH 135 * ROZDZIAŁ II Proces readaptacji społecznej w kontekście wybranych koncepcji i teorii 135 * 1. Wprowadzenie 135 * 2. Elementy wybranych teorii psychologicznych istotne w procesie readaptacji społecznej 136 * 3. Elementy wybranych teorii socjologicznych istotne w procesie readaptacji społecznej 159 * 4. Wybrane koncepcje resocjalizacyjne współczesnych polskich naukowców 189 * 5. Podsumowanie 193 * ROZDZIAŁ IV Udział samoświadomości w procesie readaptacji społecznej byłych więźniów 194 * 1. Wprowadzenie 194 * 2. Samoświadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych 194 * 3. Samoświadomość – perspektywa psychologiczna 203 * 3.1. Pojęcie świadomości i samoświadomości 203 * 3.2. Samoświadomość a poznanie samego siebie 205 * 3.3. Teoria treści i form samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego 210 * 4. Model relacyjnej readaptacji społecznej opartej na samoświadomości 217 * 5. Podsumowanie 219 * CZĘŚĆ III ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE PRZEPROWADZONYCH BADAŁ 221 * ROZDZIAŁ V Metodologia badań własnych 221 * 1. Wprowadzenie 221 * 2. Cel i przedmiot badań 222 * 3. Problemy badawcze 226 * 4. Charakterystyka zmiennych i wskaźników 232 * 5. Charakterystyka badanej zbiorowości 236 * 6. Metody, techniki i narzędzia badawcze 243 * 7. Schemat statystycznej analizy danych 255 * 8. Organizacja i przebieg badań 258 * 8.1. Badana grupa skazanych 258 * 8.2. Badanie postaw społecznych 259 * CZĘŚĆ IV WYNIKI BADAŁ I PROPOZYCJE ZMIAN W PRAKTYCE RESOCJALIZACYJNEJ 261 * ROZDZIAŁ VI Doświadczenia więzienne skazanych. Analiza przeprowadzonych badań 261 * 1. Wprowadzenie 261 * 2. Obiektywna i subiektywna ocena readaptacji społecznej skazanych 262 * 3. Charakterystyka doświadczeń kryminalnych badanych skazanych 267 * 3.1. Związek między readaptacją społeczną byłych więźniów a czynnikami demograficznymi i doświadczeniami kryminalnymi 272 * 4. Aktywność skazanych w zakładzie karnym. Praca, terapia, udział w programach resocjalizacyjnych 282 * 4.1. Związek między readaptacją społeczną byłych więźniów a pracą, udziałem w terapii i zajęciach resocjalizacyjnych 290 * 5. Kontakty skazanych ze światem zewnętrznym. Obecność osoby wspierającej w życiu skazanego 291 * 5.1. Kontakty ze światem zewnętrznym a proces readaptacji społecznej 296 * 6. Podsumowanie 299 * ROZDZIAŁ VII Powrót do życia w środowisku wolnościowym. Specyfika i uwarunkowania w badanej grupie skazanych 301 * 1. Wprowadzenie 301 * 2. Miejsce zamieszkania skazanych bezpośrednio po opuszczeniu więzienia 301 * 3. Problemy byłych więźniów z powrotem do życia na wolności 306 * 4. Aktywność zawodowa skazanych bezpośrednio po opuszczeniu zakładu karnego 316 * 5. Oczekiwana pomoc i wsparcie po opuszczeniu zakładu karnego 319 * 5.1. Rola kuratora sądowego w procesie readaptacji społecznej skazanych 321 * 6. Relacje skazanych w najbliższym środowisku 324 * 7. Aktualna sytuacja zdrowotna, bytowa, zawodowa i rodzinna skazanych 334 * 8. Ocena sytuacji życiowej z perspektywy skazanych. Cele i plany na przyszłość. Tożsamość skazanych 340 * 9. Podsumowanie 346 * ROZDZIAŁ VII Doświadczenia więzienne i pozawięzienne versus zasoby wewnętrzne skazanych a proces readaptacji społecznej 349 * 1. Wprowadzenie 349 * 2. Charakterystyka analizowanych wybranych zasobów wewnętrznych badanych skazanych 350 * 2.1. Wpływ nasilenia pozytywnej readaptacji na nasilenie zasobów wewnętrznych (ocena obiektywna) 351 * 3. Związek między przebiegiem readaptacji społecznej byłych więźniów a zasobami wewnętrznymi i zewnętrznymi 353 * 3.1. Związek oceny tendencji procesu readaptacji z analizowanymi zasobami wewnętrznymi 360 * 3.2. Związek między nasileniem pozytywnej readaptacji skazanych a subiektywną i obiektywną oceną readaptacji oraz zasobami wewnętrznymi skazanych 362 * 4. Przewidywanie tendencji przebiegu readaptacji społecznej byłych więźniów – perspektywa subiektywna i obiektywna 373 * 4.1. Przewidywanie subiektywnej oceny readaptacji na podstawie posiadanych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych 377 * 4.2. Przewidywanie obiektywnej oceny readaptacji na podstawie posiadanych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych 379 * 5. Poziom samoświadomości badanych skazanych i ich zasobów wewnętrznych w kontekście przebiegu readaptacji społecznej 381 * 5.1. Mediacyjna funkcja samoświadomości w relacji między zasobami wewnętrznymi a procesem readaptacji 384 * 5.2. Mediacyjna funkcja samoświadomości w relacji między zasobami zewnętrznymi a procesem readaptacji 391 * 6. Analiza skupień. Klasyfikacja procesu readaptacji na podstawie zasobów zewnętrznych i wewnętrznych 400 * 7. Model relacyjnej readaptacji społecznej skazanych – weryfikacja empiryczna 403 * 7.1. Moderacyjny wpływ pobytu na oddziale terapeutycznym, podjęcia pracy w trakcie odbywania kary pozbawienia wolności, poczucia własnej skuteczności oraz stygmatyzacji na obiektywną ocenę readaptacji społecznej skazanych 403 * 7.2. Moderacyjny wpływ pobytu na oddziale terapeutycznym, satysfakcji z życia oraz samoświadomości zewnętrznej i obronnej na subiektywną ocenę readaptacji społecznej * Skazanych 407 * 8. Podsumowanie 409 * ROZDZIAŁ IX Postawy społeczne wobec skazanych – wyniki badań i ich interpretacja 411 * 1. Wprowadzenie 411 * 2. Komponent poznawczy postaw społecznych wobec skazanych 411 * 2.1. Wskaźnik znajomości osób mających za sobą przeszłość izolacyjną w badanej grupie społeczeństwa 412 * 2.2. Opinie badanych na temat uwarunkowań procesu resocjalizacji skazanych 419 * 3. Komponent behawioralny postaw społecznych wobec skazanych 424 * 3.1. Deklaracje badanych w obszarze pomocy byłym więźniom 424 * 3.2 Opinie społeczne na temat aktualnego systemu kar 432 * 4. Komponent emocjonalny badanych postaw społecznych 434 * 4.1. Stosunek emocjonalny badanych do skazanych 434 * 4.2. Opinie badanych na temat osobistych kontaktów ze skazanymi 435 * 5. Stopień zgodności między elementami emocjonalnymi, poznawczymi, behawioralnymi postaw, z uwzględnieniem socjodemograficznych cech badanej grupy społecznej 438 * 5.1. Płeć i osobista znajomość skazanych a postawy społeczne wobec nich 438 * 5.2. Związek między wiekiem, wykształceniem, miejscem zamieszkania, sytuacją materialną oraz częstością praktyk religijnych badanych a opiniami dotyczącymi skazanych 441 * 5.3. Związek między stosunkiem do skazanych a akceptacją, postrzeganiem i chęcią niesienia im pomocy 443 * 6. Przewidywane postawy społeczne wobec skazanych z perspektywy uzyskanych wyników badań 444 * 6.1. Obawa badanych przed skazanymi 444 * 6.2. Segmenty postaw (grupy opinii) na temat skazanych 445 * 7. Podsumowanie wyników badań dotyczących postaw społeczeństwa wobec byłych więźniów 455 * ROZDZIAŁ X Model relacyjnej readaptacji społecznej opartej na samoświadomości – propozycje rozwiązań praktycznych 462 * 1. Wprowadzenie 462 * 2. System pomocy osobom opuszczającym więzienie – propozycje działań resocjalizacyjnych uwzględniających relacje: zasoby zewnętrzne versus wewnętrzne 462 * 3. Rekomendacje rozwiązań praktycznych, mających na celu zmiany postaw społeczeństwa wobec skazanych 474 * 4. Metoda dialogu motywująco-wspierającego w procesie readaptacji społecznej skazanych 478 * 4.1. Rola dialogu wewnętrznego w rozwoju Samoświadomości 486
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [203]-227.
Powiększa się grupa osób wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem, co częściowo związane jest z postępującym w Polsce rozwarstwieniem ekonomicznym i kulturowym. Ukazanie zależności między stereotypami wykluczeniem społecznym jest głównym celem niniejszej publikacji. W monografii poznajemy sytuację grup zagrożonych wykluczeniem społecznym i przykłady stereotypowego do nich podejścia: do osób z niepełnosprawnością intelektualną, niewidome i niedowidzące, samotne matki, kobiety, które nie radzą sobie ze swoim macierzyństwem, osoby starsze. W ostatnich rozdziałach zaproponowano konkretne rozwiązania zmierzające do ograniczania samego zjawiska stereotypizowania, jak również wykluczenia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teorie emocji i motywacji / Henryk Gasiul. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2007. - 523 s. : il. ; 24 cm.
Wyd. 1 ogł. pt.: Teorie emocji i motywacji : rozważania psychologiczne.
Bibliogr. s. 509-523.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. odmienna kolejność aut. Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 16 listopada 2012 r., Warszawa.
Książka jest zbiorem materiałów ogólnopolskiej konferencji naukowej, która odbyła się na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie 16 listopada 2012 roku z udziałem kard. Zenona Grocholewskiego, prefekta Kongregacji Edukacji Katolickiej Stolicy Apostolskiej. Prelegenci przedstawiali szczegółowe analizy podstawowych zasad dotyczących nauczania religii i etyki w szkołach publicznych w Polsce. Akcentowano postulat, aby "etyka" laicka w programie edukacji szkolnej w Polsce była organizowana jako przedmiot alternatywny względem "religii", czyli wyłącznie dla tych uczniów, których rodzice, bądź sami uczniowie po osiągnięciu pełnoletności, nie wyrazili życzenia uczestniczenia w lekcjach religii. Doświadczenie wykazuje bowiem, że organizowanie dla tych samych uczniów lekcji religii i etyki laickiej nie spełnia celów wychowawczych, ponieważ efekt równoległego uczestniczenia w nauczaniu religii i etyki laickiej jest ujemny.
Wprowadzenie * Prawo rodziców do religijnego i moralnego wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami * Religia w edukacji publicznej w państwach Unii Europejskiej. Panorama systemów * Stanowisko Konferencji Episkopatu Polski w sprawie nauczania religii w szkołach publicznych * Kompetencje Ministra Edukacji Narodowej dotyczące nauczania religii i etyki w szkołach publicznych * Nauka etyki w szkołach publicznych w ujęciu prawnym * Kształtowanie pozycji prawnej religii jako przedmiotu w edukacji publicznej * Symbole religijne w szkole publicznej * Podstawy finansowania nauczania religii w szkołach publicznych z budżetu państwa * Prawa rodziców i uczniów dotyczące nauczania religii w szkole publicznej w prawie polskim * Wymogi dotyczące przygotowania oraz prawa i obowiązki nauczycieli religii i etyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-183.
Szczegółowe pytania i równie szczegółowe i analityczne odpowiedzi na kwestie związane z metodologią. Jej cele, procedury, podstawy, trudności, słabe i mocne punkty, jej związek z antropologią i wiele innych uwarunkowań i cech - oto problemy, które autor podejmuje z wielką erudycją i jasnością wykładu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-260.
Autorka przedstawia problematykę przemocy względem dziecka w rodzinie w naszym kraju, zwłaszcza jej aspekty kryminologiczne. Rozprawa ma charakter interdyscyplinarny, podejmuje zagadnienie w kilku perspektywach: socjologicznej, prawnej i psycho-pedagogicznej. W części empirycznej zostały zamieszczone i zinterpretowane wyniki badań dokumentacji komend policji w Stalowej Woli i w Nisku oraz dokumentacji z Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Rudniku nad Sanem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17496 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej